Wykorzystanie urlopu po zmianie wymiaru etatu, pozapracownicze formy zatrudnienia oraz zapisy w umowie o odpowiedzialności materialnej

Pytanie:

Proszę o wskazówki dotyczące rozwiązania umowy o pracę i ekwiwalentu za urlop: Pracownica złożyła wypowiedzenie umowy o pracę z 1-miesięcznym wypowiedzeniem (pracowała na pełny etat jako księgowa kasjer), ale kierownictwo zaproponowało 1/2 etatu na stanowisku księgowej. Jak w takim przypadku powinniśmy postąpić: rozwiązać umowę i wydać świadectwo, czy istnieje inna możliwość bez rozwiązywania umowy, ponieważ pracownik ma zaległy urlop za rok ubiegły i chciałby go wykorzystać w późniejszym terminie? Jak będzie można udzielić urlopu w późniejszym terminie pracownikowi który będzie pracował na 1/2 etatu a nie jak dotychczas na pełen etat (w przypadku pozostawienia urlopu do wykorzystania)? Drugie pytanie dotyczy osoby zatrudnianej w kasie na część etatu lub na określoną liczbę godzin: Czy możemy zatrudnić osobę do sprzedaży biletów w kasie gotówkowej na umowę zlecenie (czy są jakieś przeciwwskazania do zatrudnienia na zlecenie, jeżeli praca jest pod nadzorem kierownictwa i jest wykonywana w siedzibie)? Osoba prowadzi działalność gospodarczą i prosi o wystawianie faktur za czynności kasjera? Jak postąpić z umową o odpowiedzialności materialnej (gotówka), jakie powinny być zapisy w tej umowie?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Wynagrodzenia w twojej firmie
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Wynagrodzenia w twojej firmie

ZOBACZ OFERTĘ