Za sobotnie święto nie zawsze przysługuje dodatkowy dzień wolny

Rozliczanie czasu pracy w okresach, w których przypadają święta może przysparzać sporo problemów. W praktyce często spotyka się błędny pogląd, iż wszystkim pracownikom przysługuje dzień wolny za święto przypadające w sobotę. Tymczasem dzieje się tak wyłącznie w przypadkach, gdy rozkład czasu pracy przewiduje pracę przez wszystkie dni od poniedziałku do piątku, w stałej liczbie godzin na dobę (np. po 8 godzin dla pełnego etatu lub 4 godziny dziennie dla 1/2 etatu). W każdym innym rozkładzie czasu pracy rozliczenie świąt wymaga dokładniejszej analizy. Dzięki temu ustalimy, czy zaplanowany czas pracy odpowiada ustalonej dla danego okresu rozliczeniowego normie.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Wynagrodzenia w twojej firmie
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Wynagrodzenia w twojej firmie

ZOBACZ OFERTĘ