W jaki sposób rozliczać różne należności na liście płac przy stosowaniu ulgi zerowego podatku

Pytanie:

Pracownik wynagradzany stawką godzinową 16 zł/godz. przepracował w lipcu 32 godziny w porze nocnej, 1 dzień korzystał z urlopu wypoczynkowego. W okresie 08.07.2019 – 31.07.2019 r. przebywał na zwolnieniu lekarskim (wynagrodzenie chorobowe). Złożył oświadczenie o niepobieraniu zaliczki na podatek. Należą mu się koszty uzyskania przychodu podwyższone (139,06 zł), oraz ulga podatkowa. Proszę o rozliczenie tego przypadku krok po kroku. Wynagrodzenie zasadnicze: 512 zł, wynagrodzenie za urlop: 152,88 zł, wynagrodzenie chorobowe: 1.902,00 zł, dodatek na pracę w nocy: 78,40 zł, premia: 20 zł, brutto: 2.665,28 zł. Moje wątpliwości dotyczą naliczenia podatku od wynagrodzenia chorobowego. Czy jeśli nie wykorzystuję koszty uzyskania przychodu do wyliczenia podstawy podatku z wynagrodzenia za pracę, powinnam te koszty uwzględnić w wyliczaniu podatku z wynagrodzenia chorobowego (jeśli w ogóle mam naliczać podatek)?

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Wynagrodzenia w twojej firmie
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Wynagrodzenia w twojej firmie

ZOBACZ OFERTĘ