Jak uniknąć niekorzystnych dla pracodawcy zapisów w regulaminie wynagradzania
Pracodawcy, wprowadzając konkretne zapisy do regulaminu wynagradzania, powinni zadbać o to, by ich treść była zrozumiała i dogłębnie przemyślana. W przeciwnym razie mogą one być źródłem sporów i nieść za sobą skutki odmienne od zamierzonych.Sprawdź, jakie konkretne zapisy są niekorzystne i dowiedz się, jak powinny wyglądać.
Z komentarza eksperta dowiesz się, jakich błędnych zapisów w regulaminie wynagradzania unikać na temat:
- przyznawania nagród lub premii uznaniowych,
- uruchomienia funduszu premiowego,
- pomniejszania premii z powodu nieobecności,
- korzyści materialnych oferowanych pracownikom po cenie niższej niż detaliczna,
- zasad zwrotu należności za delegacje,
- refundowania kosztów zakupu okularów.
Pobierz plakat:
Regulamin wynagradzania – jak ustalić prawo do składników wynagrodzenia
Przeczytaj także:
Czy można czasowo nie dokonywać odpisu na fundusz socjalny (plus kalkulator odpisu na ZFŚS)
Poznaj pełne możliwości portalu!
Testuj Portal poradyplace.pl
przez 14 dni!
Przegląd najważniejszych zmian w dziedzinie wynagrodzeń w aspekcie prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i podatków.
Na Portalu poradyplace.pl znajdziesz:
- odpowiedzi na pytania nadesłane do redakcji
- bieżące zmiany w prawie i wyjaśnienia powstałych w związku z nimi problemami
- projekty ważnych aktów prawnych z zakresu wynagrodzeń
- wskazówki dotyczące naliczania ZUS, wynagrodzeń i podatków w płacach
- aktualne wskaźniki i stawki
- najnowsze orzecznictwo i wyjaśnienia urzędów
- porady video, e-booki, kalkulatory